EDUCACIÓ INFANTIL

L’etapa d’Educació Infantil és la base sobre la qual es construeixen els diferents aprenentatges.
L’Educació Infantil ha d’afavorir el desenvolupament de les capacitats dels nens i nenes per permetre’ls créixer integralment com a persones i amb uns aprenentatges continuats i progressius. Les capacitats a desenvolupar giren a l’entorn dels eixos següents:

– Aprendre a ser autònom i actuar més autònomament cada vegada.
– Aprendre a pensar i a comunicar.
– Aprendre a descobrir i a tenir iniciativa.
– Aprendre a conviure i a habitar el món.

Aquests objectius només es poden portar a terme a partir d’una seguretat afectiva i una màxima atenció individualitzada.
Des del Virolai creiem que qualsevol espai de l’escola pot ser generador d’ensenyament i aprenentatge per l’infant.
A l’aula de 3 anys l’adaptació és un dels màxims objectius juntament amb l’assoliment dels hàbits i l’autonomia que faciliten l’enriquiment afectiu.
A l’aula de 4 anys anem construint l’autonomia i els aprenentatges més conceptuals mitjançant la proposta de diferents projectes que motiven als infants a ser els protagonistes del seu aprenentatge.
A l’aula de 5 anys és on el codi escrit pren el seu punt més àlgid a educació infantil. És el curs que anticipa als infants el pas a l’Educació Primària i a on al Virolai ens coordinem perquè quan els infants realitzin aquest pas sigui el més engrescador i motivador possible.
Els projectes que realitzem són:

  • Treball per projectes ( de l’entorn més proper, partint dels seus interessos, (i visites de famílies a l’aula com a experts) exposicions dels aprenentatges davant dels companys/es.
  • Lecto-escriptura des dels 3 anys
  • Potenciació de la Llengua Anglesa (des dels 3 anys, Motor Skills (Psicomotricitat en anglès) i Auxiliar de Conversa)
  • Virolai 3.0: Pissarres Digitals a les aules, Tauletes Digitals, Robòtica (Bee-bots)
  • Hort, Aula de Natura, Cuc Panxut
  • Pati (pati-jardí) jocs tradicionals, sorral, futbol, bàsquet, rocòdrom, jardí vertical, joc simbòlic)
  • Emocions (Emociona’t)
  • Biblioteca
  • Creativitat
  • Art (plàstica, música, concert de nadal, conte vivencial)
  • Espai 3-6 (activitats on hi ha nens de 3,4 i 5 anys afavorint l’aprenentatge entre iguals, coeducació. Ciències (experiments, filosofia, ciències, artístic, joc simbòlic)
  • Piscina
  • Sortides i activitats (museus, música, english theatre, descoberta de l’entorn natural, colònies…)
  • Protagonista de la setmana (3 anys)
  • Noticiari (5 anys) notícies del món o de les seves vivències
  • Multiactivitats (activitats amb material manipulatiu lectoescriptura, raonaments, motricitat fina)
  • Moments Virolai (els infants tenen accés a una càmera fotogràfica i fan fotos de les activitats que els hi són més significatives)

El desenvolupament dels hàbits és fonamental a aquesta etapa, és important fomentar-los tant des de casa com des de l’escola. Partim dels hàbits de convivència, d’autonomia i de treball. Aquests hàbits els aportarà seguretat, autonomia i els farà ser capaços d’anar assolint petites responsabilitats.
Al llarg del curs lliurem dos informes personalitzats a les famílies on expliquen el grau d’assoliment dels objectius en les diferents àrees i amb informació de l’infant en l’àmbit escolar.
El contacte entre la família i l’escola mitjançant la tutoria ha de ser periòdic i sempre que es requereixi. Així com, conjuntament amb el departament psicopedagògic, la coordinació de cicle d’infantil i l’equip docent, s’estableixen reunions setmanals amb l’objectiu d’establir acords per afavorir el desenvolupament integral dels infants.

Aquesta etapa comprèn tres cursos:

  • 1r d’Educació Infantil (3 anys).
  • 2n d’Educació Infantil (4 anys).
  • 3r d’Educació Infantil (5 anys).

Professionals

Cada classe està al càrrec d’una mestra-tutora que imparteix la majoria de les matèries curriculars. La psicomotricitat en anglès, la música, així com les activitats complementàries estan a càrrec de mestres especialistes. El departament de psicopedagogia col·labora estretament en l’activitat docent d’aquesta etapa.

Desenvolupament Integral

El desenvolupament dels nens i nenes en aquesta etapa depèn de les característiques personals i, sobretot, de l’ambient familiar i social en què es troben. L’escola proporciona al nen/a les eines necessàries per assolir una formació integral, tot respectant el seu desenvolupament evolutiu.

Si continues utilizant aquest lloc acceptes l'ús de cookies. més informació

Los ajustes de cookies de esta web están configurados para "permitir cookies" y así ofrecerte la mejor experiencia de navegación posible. Si sigues utilizando esta web sin cambiar tus ajustes de cookies o haces clic en "Aceptar" estarás dando tu consentimiento a esto.

Tancar